top of page

Klimaekspeditionen gruppe

Offentlig·22 medlemmer

Ska renovera badrummet, funderar på marmor. Någon med tips?

I mitt område är det ganska populärt med marmor i badrum, och jag har funderat på att renovera mitt eget badrum. Jag är väldigt förtjust i marmorns utseende och den tidlösa känslan den ger. Jag har tittat runt på olika material och fastnade för idén med marmor, särskilt efter att jag hittade en sida som beskrev Marmor i Carrarakvalitet. Denna typ av marmor verkar vara ett klassiskt val för badrum och ger en känsla av exklusivitet. Jag har dock hört att marmor kan vara känsligt för fukt och vissa rengöringsmedel. Finns det några särskilda tips eller råd gällande val av fog och impregnering för badrumsmarmor för att det ska hålla bra över tid? 🤔

8 visninger
Madina Tarin
Madina Tarin
08 de jun.

Marmor i badrum är otroligt vackert och ger verkligen en känsla av lyx och elegans. Det är dock viktigt att komma ihåg att marmor är ett naturmaterial som kräver viss omsorg. Det är poröst och kan absorbera vätskor om det inte är ordentligt behandlat med impregnering. Regelbunden rengöring med milda, pH-neutrala medel är avgörande för att bevara dess skönhet. Att välja rätt typ av marmor och se till att den är lämplig för våtutrymmen är också viktigt.

©2024 by Navigating 360. Powered and secured by Wix

bottom of page